fredag 10 september 2010

Hemma

Är jag nu... Allt har gått bra...

Tisdag- Anländer i Torsby, skriver in mig, får åka direkt upp till operation. Blev rätt så virrig när vi klev ur hissen för jag fattade inte vart vi var. Allt såg så konstigt ut( trodde vi kommit fel). men men rätt va vi :) Fick en fin vit rock och en lila rock som skulle sitta utanpå, ett par schysta vita knästrumpor( dom är ju riktigt med i modet ju). Kom in i ett väntrum innanför uppvaket.. Sen kom DR. Hoffman och ville prata med mig. Ville bara kolla läget och så innan OP. Ja sen så fick jag lägga mig i en säng och fick dropp.. Jag låg kvar för jag va så nervös att jag skakade som ett asplöv. Va skönt att få ligga kvar. Trött va jag med då jag inte sovit nästan nånting natten innan. Ja det dröjde ett tag så Johan åkte hem till barnen så slapp han sitta där och vänta. Halv 11 kom dom och hämtade mig. Precis innan det så ropade en av narkos sköterskorna till dom andra sköterskorna att dom kunde göra iordning GBP nummer 2(det va jag). Då ni steg pulsen igen och jag började skaka. Kännde igen en av narkos sköterskorna då hon va med på kursen i karlstad så det känndes lite lugnare Rummet va en helt annan värld. Hoppade upp på OP bordet(min fråga: Håller den?) , fick en flaska med en "sup" som dom kallade.. Smakade unket gammalt havs vatten. Men dricka det skulle jag. Det neutraliserade syrorna i magen. Sen la jag mig ner. Då upptäckte dom att jag skakade som ett asplöv så dom gav mig lugnande Dom satte remmar över mina ben, sen så kom narkos läkaren och sa hej och satte en mask över mitt huvud och talade om att andas lugnt och försiktigt Sen fick jag den helt över min mun och fick ta ett djupt andetag, Sen så minns jag inget mer. ;)

Fortsättning :

Vaknade upp och hörde mitt namn.. Ja ni det va ingen lek precis. Skakade så jag trodde sängen skulle skaka sönder. Fick en massa täcken på mig samt så hissade dom upp mig så högt det gick till in framvärmen i taket.. Pumpa de i mig en massa morfin och efter en stund lugnade sig skakningen. Va nog chocken som tog över där tror jag. Va ju rätt nervös innan så det är nog inte så konstigt att jag skakade efter med. Kl va nu ca. 13 när jag va på uppvaket(som jag kan komma ihåg). Låg där en bra stund för sen vid 17 tiden så rullade dom iväg mig till avdelningen. Eget rum fick jag med. Och en tv :) Vatoa med hjälp av personalen en gång den kvällen sen en gång till på natten. Ja detta va då ingen lek.

Nästa dag kom Dr. Hoffman och tittade till mig så att jag mådde okej. Sen kom Sjukgymnasten som fick hjälpa mig till toan hon med. Fick nämligen morfin vid 9 den dagen(sista dosen). Efter ett tag kom dietisten in och sedan ronden. Ja allt rullade på. Johan kom på besök vid 12 tiden och vi gick ut och gick i korridoren Skönt att få röra på sig lite. Kändes lite bättre efter åt.

Ja ni på torsdag kom min farmor hennes gubbe och min faster på besök. Roligt med besök. Sen så.... Just det jag glömde visst på onsdagen så tyckte jag att de luktade så illa och kunde inte komma på vad det va. Luktade på filten om det va den, men icke sa nicke.. DET VA JAG... Ush så hemskt. Fick hjälp så jag kunde tvätta mig lite för fy så ofräsh jag kände mig :)

Fredag fick jag åka hem. Det va skönt. Men jag vägde mig innan jag åkte och jag hade gått upp 2 kilo. Kanske inte så konstigt med tanke på all vätska dom pumpa i mig.

Vi har varit hos mina föräldrar hela helgen. Johan har fått lite hjälp med barnen. Kände att jag lika gärna kunde lika i soffan om jag ville det där som jag kan hemma.

Min start vikt innan flyt va: 118 kilo
Vikt på operationsdagen : 109,9 kilo
Vikt vid hemgång: 112 kilo
Vikt idag: 109,8

Det går åt rätt håll

Ha det gött nu
Krameli kram



Skriver mera sen lr i morgon är rätt trött nu så...

1 kommentar:

  1. Nu är det äntligen gjort gumman ! =) Nu är det min tur om några timmar. KramKram!

    SvaraRadera